Uudet asukassivut: Hoida asumiseen liittyvät asiat yhdessä osoitteessa

Hyvinkään Vuokra-asuntojen asukkaat pääsevät jatkossa hoitamaan asumiseensa liittyviä palveluita aiempaa kätevämmin verkossa. 

HyVa:n asiakaspalvelusihteeri Kati Korjosen mukaan asiakaspalvelun kehitystyöt ovat aiemmin kohdistuneet pitkälle asunnon haun sujuvoittamiseen, mutta nyt avattujen asukassivujen on tarkoitus helpottaa nimenomaan nykyisten asukkaiden arkea. 

Sisäänmuuttotarkastus nyt kätevästi verkossa!

HyVa:n uusilla asukassivuilla on pyritty huomioimaan kattavasti kaikki ne asiat, joita asukas arjessaan voi tarvita, ja uudistuksen myötä kaikki asumiseen liittyvät asiat voi jatkossa hoitaa yhdessä osoitteessa. Huollon vikailmoitukset, vuokrasopimuksen allekirjoituksen sekä asunnon irtisanomisen on jo aiemminkin voinut tehdä verkossa, mutta nyt uusien asukassivujen myötä, verkossa on mahdollista tehdä myös sisäänmuuttotarkastus, nähdä vuokrasopimukseen liittyviä maksutietoja sekä saada omaan asuinkiinteistöön liittyviä tiedotteita. 

– Erityisesti mahdollisuus tehdä sisäänmuuttotarkastus näppärästi verkossa helpottaa asukkaiden arkea valtavasti. Vaihtoehtoisesti uusi asukas voi kiikuttaa täytetyn kuntokortin HyVa:n toimistolle viimeistään viisi päivää sisäänmuuton jälkeen. Nyt saman homman voi tehdä helposti vaikkapa kotona sohvalla istuen, kertoo Korjonen tyytyväisenä. 

Sisäänmuuton tarkastuslomake on avoinna asukassivuilla kaksi viikkoa sisäänmuutosta. Tämän jälkeen lomaketta pääsee sivustolla tarkastelemaan, mutta sitä pääse enää täyttämään. 

– Tarkastuslomakkeen täyttäminen on erittäin tärkeää. Asukas voi vapautua asunnossa jo aiemmin olevien puutteiden korjauskuluista vain dokumentoimalla jo olemassa olevat vauriot tai puutteet sisäänmuuton tarkastuslomakkeelle. Lomake kannattaa siis täyttää huolellisesti, Korjonen muistuttaa. 

Älä jonota asiakaspalveluun, laita viesti asukassivuilla

Asukassivut helpottavat Korjosen mukaan sekä asukkaiden että asiakaspalvelun arkea. Erityisesti palveluun tuleva viestit-osio helpottaa yhteydenpitoa puolin ja toisin. 

– Jatkossa asukkaiden ei tarvitse soittaa ja jonottaa omaa vuoroaan asiakaspalveluun, vaan asiansa –  koskipa se autopaikkaa, saunavuoroa, avaimia tai jotain muuta käytännön asiaa – voi hoitaa välittömästi asukassivuilla. Kysymys kirjautuu meille tampuuriin ja vastauksemme tulee näkyviin asukassivuille, Korjonen kertoo. 

Uusi palvelu tehostaa työtä HyVa:ssa sekä asiakaspalvelussa että vuokravalvonnassa, kun asukkaat näkevät itse vuokrasopimukseensa ja maksuliikenteeseen liittyviä tietoja. 

– Asukkaat näkevät jatkossa omat maksutietonsa – sen mitä ovat maksaneet, milloin maksu on kirjautunut sekä mahdollisen avoimen saldon tai mahdollisen liikamaksun. Kun asukkaat saavat nuo tiedot nähtäväkseen, vähentyy meille asiakaspalveluun ja vuokravalvontaan tulevien kyselyjen määrä, toteaa Korjonen. 

Sivut heti aktiiviseen käyttöön

Asukassivuille pääsee kirjautumalla osoitteeseen https://hyva-asukassivut.etampuuri.fi/. Ensimmäisen kerran sivuille pääsee rekisteröitymään verkkopankkitunnuksilla, minkä jälkeen palvelussa pitää luoda oma käyttäjätunnus ja salasana. 

– Jos asukkaalla ei ole verkkopankkitunnuksia, on silloinkin mahdollista käydä myös tunnistautumassa HyVa:n toimistolla. Tällöin on kuitenkin muistettava varata siihen erikseen aika asiakaspalvelusta, Korjonen muistuttaa. 

HyVa:lla toivotaan, että asukkaat ottavat asukassivut välittömästi käyttöön ja ryhtyvät aktiivisesti hoitamaan asumiseensa liittyviä asioita uudessa palvelussa.  

– Kun te asukkaat otatte uudet sivut laajasti käyttöönne, me voimme palvella teitä hyvalaisia aiempaa tehokkaammin, Korjonen lupaa.  

Ajankohtaista